Friday, June 15, 2012

Biarkan untuk saat ini

Berhenti dan sudahlah
Hati selalu menjerit untuk aku beranjak ke arah yang betul.
Arah di mana aku dapat mengubah nasib untuk lebih bahagia.
Arah di mana aku boleh berjalan dengan langkah ringan tanpa beban
Arah di mana aku tau sepatutnya aku berada.

Tapi,
Aku tak tau kedegilan ini datangnya dari mana
Kedegilan yang selalu ingin mencuba sesuatu yang selalu gagal.
Kedegilan yang selalu ingin menaruh harapan yang tak pasti
Kedegilan yang selalu percaya pada sesuatu yang aku tak patut percaya.
Kadang aku hanya mampu bisu
Berendam air mata dan berpura-pura menjadikan senyumanku seindah surya
Kadang aku lupa siapa diri aku
Apa yang aku suka
Apa yang mampu aku capai
Apa yang mampu aku cipta
Hanya kerana kedegilan yang sukar di bendung
Kini aku lemah,tak mampu mengepakkan sayap dan terbang setinggi mungkin
Tak mampu berdiri untuk lari sejauh mungkin
Apa yang perlu aku lakukan dengan drama yang tak jumpa endingnya ini?
Apa yang perlu aku lakukan dengan drama yang meletihkan ini?
Apa yang perlu aku lakukan dengan drama yang buat semua orang muak?
Apa yang perlu aku lakukan dengan drama yang menelan air mataku begitu banyak?
Biarkan untuk saat ini aku sendiri,tanpa sunyi.

AK

2 comments:

  1. Ni madah ke isi hati ni?hehe..wey..rajin2 la bebloging..aku ske bce blog2 ko :)

    ReplyDelete
  2. Ni madah ke isi hati ni?hehe..wey..rajin2 la bebloging..aku ske bce blog2 ko :)

    ReplyDelete